Squash och NLP

Igår var jag och spelade squash med Johan - oj vad det svider i skinnet och musklerna på en gammal gubbe att köra en timma squash. Johan har blivit en helt ny människa sen han började med NLP - otroligt fokuserad och positiv. Jag hade honom rätt bra i tre set, sen började han köra sin NLP koncentration och därefter vann han tre rake set på REN VILJA. Wow, kan man verkligen bli så stark mentalt med NLP, jag tror jag skall pröva en kurs faktiskt - kanske hos Johan på hans eget företag ProSpirus.


Ibland är livet som en resa, en del vägar är motorvägar och resan går med full fart mot de mål man satt upp. Andra vägar är som dåligt skötta grusvägar där man knappt kan ta sig fram alls.

ProSpirus eliminerar hinder, medvetna som omedvetna, och ger er verktyg för att ta er till era mål.


Låter bra, mitt mål är att slå Johan i squash och knäcka honom med hans egna medel.


Kommentarer
Postat av: Johan

Det är jag som är Johan.

Nu hör det till saken att jag är ju mycket yngre än Gunnar (3-4 månader om jag inte minns fel), så då är ju allt lättare :-)

Skämt åtsido.

Sedan jag börjat jobba med personlig utveckling i allmänhet och NLP i synnerhet så har livet tagit en dramatisk vändning. Jag har alltid tyckt att livet varit bra men så bra som det är nu, och så enkelt allt är, har det aldrig varit tidigare.

Vem trodde att det skulle kunna utvecklas ännu mer. Och det bästa av allt är att jag ser inget slut på det. Jag har redan sett en bild av mig när jag är 100 år gammal och det är dags att släppa taget, att jag kan se tillbaks på livet och tacka mig själv för de val jag gjorde som fick livet att bli så här bra.

Så min nästa mission blir att coacha Gunnar när vi spelar squash nästa gång, så att han också får tillgång till alla sina resurser och besegrar mig.

Blir du nyfiken på mer så gå in på min hemsida www.prospirus.se eller på min nya blogg hnlp.blogg.se.

Ha det riktigt bra

Johan

2009-02-08 @ 15:26:24
URL: http://hnlp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0